Alen Ginzberg je u mnogome bio samo srce bitničke generacije. Taj glasnogovornik bitničke grupe bio je ambiciozan i do kraja vođen ubeđenjem da će on i njegovi saborci Vilijam Barouz i Džek Keruak, dostići “najindividualniji, nedoktrinirani, nesuspregnuti, neinhibirani izraz umetnosti.” Autor poeme “Urlik” je bio prvi koji je Keruakove rukopise podneo izdavačima ranih pedesetih godina, i u velikoj meri je bila zaslužan za objavljivanje Barouzovog polu-autobiografskog dela “Džanki”, 1953. Te iste godine, dok je živeo u Njujorku, kupio je polovni foto-aparat Kodak Retina i počeo je veoma vešto da vizuelno dokumentuje svoju svakodnevicu i saputnike koji su je obeležili, bila je to razonoda koja će ga zaokupiti narednih deset godina – tokom glavnog perioda bitničkog pokreta.
Pa ipak, većina ovih sjajnih intimnih slika ipak je počivala netaknuta među Ginzbergovim papirima. Kada im se vratio osamdesetih godina, nostalgično je primetio: “Pronicljivost fotografije dolazi od osvrtanja za prolaznim trenutkom u plutajućem svetu”, pa je odlučio da ih izradi i na njima svojeručno ispiše refleksije pune uvida u momente koje su ovekovečile. Otkriće tih fotografija inspirisalo je Ginzberga da uzme svoj foto-aparat i da novim žarom ponovo počne da slika svoje nove i stare prijatelje i poznanike.
Ginzbergove fotografije iz ovog desetogodišnjeg eklektičnog opsega prikazane su u Vašingtonu 2010. godine i bile su propraćene sjajnim katalogom naslovljenim “Beat Memories: The Photographs of Allen Ginsberg”.






Tekst: Dejzi Vudvard
(prevod: Danilo Lučić)
Izvor: anothermag.com