Kritika zločinačkog uma – Majkl Gregorio

SHARE:

Kritika zločinačkog uma predstavlja literarni prvenac spisateljskog para Daniele de Gregorio i njenog supruga Majkla G. Džejkobsa.

Oslanjajući se snažno na žanrovsku tradiciju detektivskog romana, on blista upravo na onim, za taj žanr, ključnim mestima. To je delom objašnjivo time što su autori profesorka istorije i bivši profesor engleskog jezika.

Poput najvećih majstora ove vrste proze, stvaraju atmosferu konstantnog straha i napetosti, pa uvlače čitaoce u vrtlog ubistava, zavera i sve prisutne strave, vešto se poigravajući istorijskim činjenicama.

Kant, kao jedina istorijska ličnost, opisan je sa krajnjim pijetetom, ali se u njegovoj karakterizaciji posegnulo i za veoma mračnim aspektima psihe, naglašavajući to sve jače kako se približava vrhunac romana. Čini se da, tragajući za istinom koja stoji iza zločina u njegovom rodnom Konigsbergu, Kant beskompromisno zagovara tezu po kojoj je filozofija bez njene svakodnevne upotrebe ništa više od mrtvog slova na papiru, ali istovremeno otvara pitanje koliko ona može rasvetliti put zločinca.

kritika_zlocinackog_uma_vvImaginarna knjiga koju on piše u romanu, istog imena kao i samo izdanje koje predstavljamo, ispituje kocept potrage za serijskim ubicom, gde se predočeni postupak istrage može svrstati u same početke forenzičke nauke. Istražni sudija, Hano Stifenis, narator ovog romana, prati blede tragove ubice, čija se motivacija čini nedokučivom. Njegov životni problem će se, rastrzan ovom potrebom i unutrašnjim sukobima čiji su koreni u davnoj porodičnoj tragediji, naglo razrešiti jednim pismom.

Istorijska previranja, zavere i spletke, istraga, strah i trepet na ulicama jednog pruskog grada, nemilosrdna zima i Kant, čine ovu knjigu magično zanimljivom i jednom od najboljih predstvanika detektivskog žanra. Prevedena u 27 zemalja Kritika zločinačkog uma je prva u seriji doživljaja istražnog sudije Hana Stifenisa, istražitelja od koga se očekuje da pronikne u um ubice.

Danijela de Gregorio rođena je u Spoletu, Italiji, 1950. godine, kao prvo i jedino dete porodice Gregorio. Studirala je filozofiju i istoriju na Univerzitetu u Peruđi , nakon čega počinje da radi kao novinar i književni kritičar: “Nakon Majkovog dolaska u Italiju 1980. i našeg venčanja živeli smo na severu Italije u manjem gradu Mestre, nakon čega ja postajem profesor u Veneciji. Moj otac, Đuzepe de Gregorio,bio je priznati apstraktni slikar, dokje moja majka izabrana za mis Spoleta godinu dana nakon oslobodjena grada u II svetkom ratu. Za mene je postojao samo jedan put – pisanje.”

Majkl G. Džejkob pohađao je Katoličku školu u Liverpulu. Nakon studiranja engleskog jezika u Njukastlu, diplomira 1970. Devet godina je bio profesor engleskog jezika, nakon čega se seli u Italiju 1980 i iste godine venčava Danijelom.Sakuplja istorijske fotografije.