Kompozicija po motivima poezije Crnjanskog, Pope, Zmaja i narodnih pesama

SHARE:

kompozicija

Mladi kompozitor Jug K. Marković napravio je kompoziciju za ženski glas i gudački kvartet po motivima poezije Miloša Crnjanskog, Vaska Pope, Jovana Jovanovića Zmaja i narodnih pesama. Ovih sedam pesama su kompozitorov krajnje lični izbor iz nepreglednog polja veličanstvene poezije srpskog jezika. “Muzički jezik koji sam krajnje spontano odabrao, po mnogo čemu se razlikuje od estetike mojih dosadašnjih kompozicija (a i budućih). Samo na izgled, konzervativnom uhu arhaičan izraz, vođen je zapravo progresivnim impulsom lične potrebe kompozitora da bude deo rekontekstualizovane estetike i da u njoj uživa”, kaže Marković.

1. Srce puno jada (narodna poezija)
2. Tijo Noći (Jovan Jovanović Zmaj)
3. Naj ti prsten momče (narodna poezija)
4. Mizera (Miloš Crnjanski)
5. Izgovor (Narodna poezija)
6. Očiju tvojih da nije (Vasko Popa)
7. Daleko u nama (Vasko Popa)

Jug K. Marković je kompozitor i pijanista rođen 1987. u Beogradu. Završio je Filozofski fakultet u Beogradu (2012), a potom i kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu (2014) u klasama Vlastimira Trajkovića i Zorana Erića. Usavršavao se na majstorskim kursevima kod renomiranih kompozitora kao što su Žorž Apergis (Georges Aperghis), Rafael Cendo (Raphael Cendo), Oliver Šneler (Oliver Schneller), Fabien Levi (Fabien Levy) i Džon Koriljano (John Corigliano). Bio je učesnik 47. Letnjeg kursa za novu muziku u Darmštatu (Internationaler Ferienkurse fuer Neue Musik Darmstadt) kao i nekoliko rezidencijalnih programa ENOA-e (European Network of Opera Academies). Jugova muzika izvođena je u Srbiji, Italiji, Francuskoj, Nemačkoj, Americi, Belgiji među kojima su i poznati muzički festivali kao što su “Donaueschinger Musiktage” (kompozicija Magistralen) i “Festival d’Aix-en-Provence” (porudžbina festivala, kompozicija “Ultraterreno”). Dobitnik je prve nagrade na Internacionanom takmičenju kompozitora u Hong Kongu za kompoziciju Hydra (2016), zatim Specijane nagrade na internacionalnom takmičenju Busan Maru u Južnoj Koreji za kompoziciju Magistrale (2016), Josip Slavenski nagrade za istu kompoziciju (2015) kao i ArtTrema Ruma Fest nagradu za najbolju originalnu scensku muziku (predstava EDIT; 2016).
Jug veruje u necerebralno, impulsivno bavljenje muzikom vođeno strašću, a ne namerom.