Haruki Murakami ima novu knjigu, a ceo tiraž je kupio jedan kupac

SHARE:

11353101

Kao manevar u nadmetanju sa Amazonom,  Kinokunija, najveći lanac knjižara u Japanu, kupila je 90% primeraka prvog izdanja Murakamijeve nove knjige „Romanopisac kao zvanje“, kolekciju eseja koju je autor napisao za „Monkey“, Japanski književni časopis. Knjiga će se pojaviti u knjižarama 10. septembra.

Kinokunija je došla na ideju da na ovaj način pobedi „prodavnicu svega“ koju će ostaviti sa samo 5 hiljada kopija ove knjige.

-Danas je veoma teško za knjižare „od cigle i maltera“ da nabave veliki broj knjiga. Da bi se izborili sa onlajn knjižarama, mi u maloprodaji širom zemlje moramo da ujedinimo snage da bi se oživelo tržište konvencionalne distribucije knjiga –  izjavio je portparol Kinokunija.

Kinokunijin pokušaj da privuče kupce knjižarama „od maltera i cigle“ možda proističe iz nedavnog porasta onlajn prodaje knjiga u Japanu, zemlji u kojoj digitalno čitanje sporo postaje trend. Od ove godine, međutim, Japan je među vodećim zemljama kada je u pitanju onlajn prodaja knjiga, prema podacima Good Readera. S obzirom na porast popularnosti onlajn knjižara, Japan će od oktobra povećati porez na potrošnju za 8% za kupovinu onlajn knjiga.

Kinokunijina strategija podrazumeva kupovinu 90,000 (od 100,000) štampanih primeraka prvog tiraža navedene knjige, direktno od njenog izdavača, Switcha. Ovaj Kinokunijin plan je deo dugoročne strategije kojom lanac tradicionalnih knjižara treba da pobedi Amazon.

-Naš cilj je maksimalno ostvarivanje boljeg rada knjižara i povoljnijih marži. Ovo što radimo nije eksperiment, ali smo svesni da ovaj korak nosi i proračunati rizik- rekao je član odbora Kinokunije Hitoši Fudžimoto.

Ali da li ovaj optimistični plan ima efekta? U prvim danima prodaje Murakamijeva knjiga je dospela na peto mesto najprodavanijih bestselera na Amazonu, navodi Gardijen. Ali danas se već strmoglavila na 30. mesto.

Ipak, teško je odrediti u ovom trenutku da li je ovaj pad na listi prouzrokovan nedostatkom snabdevanja ili knjiga nije uspela da zadrži interesovanje publike. Sve govori da je druga opcija verovatnija. Pored toga,  prethodna Murakamijeva knjiga, objavljena u julu, i dalje zauzima 100. mesto na Amazonovoj listi.

Iako Murakami nema problem da podeli svoje mišljenje sa fanovima, ostao je tajanstveno tih povodom pitanja agresivne strategije koju sprovodi Kinokunija (iako je postovao link sa ovom vešću na svoj fejsbuk profil). Takođe, ne zna se ni da li Murakamiju odgovara uklanjanje njegovih romana sa Amazona.

Čak iako bi ovaj potez Kinokunije urodio plodom, ako bi povećali profit od prodaje knjiga ili inspirisali druge knjižare da urade isto, pitanje je kako bi ovo odgovaralo većim zemljama koje imaju duže liste bestselera. Murakamijevo literarno prisustvo u Japanu ipak je jedinstveno, budući da se on doživljava više kao književna institucija nego kao pisac.

Opet, ako Kinokunijina taktika urodi plodom, da li je moguće razmišljati o modifikaciji i američkih knjižara putem kupovine većeg broja štampanih knjiga, makar onih koje su isplative u određenim oblastima.

A kako se Haruki Murakami prodaje u Americi? U avgustu je Knof objavio dva autorova romana „Slušaj pesmu vetra“ i „Fliper, 1973“ u jednoj knjizi. Sudeći prema Amazonu, ova knjiga zauzima drugo mesto među ostvarenjima magičnog realizma.

Džonatan Stardžen
(prevod: Marija Muzdalo)

izvor: flavorwire.com